9.1 C
Skoki
czwartek, 15.05.2025
Strona główna Blog Strona 14

Siatkarski turniej o puchar burmistrza

Przed nami III Wielkanocny Turniej Piłki Siatkowej o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Skoki Wojciecha Cibaila. Celem wydarzenia jest popularyzacja gry w siatkówkę oraz aktywne spędzenie czasu wolnego, a także integracja mieszkańców naszej gminy. Wydarzenie odbędzie się w niedzielę, 6 kwietnia, w Hali Widowiskowo-Sportowej w Skokach.

Do udziału w turnieju zapraszamy maksymalnie 8 drużyn (decyduje kolejność zgłoszeń), każda składająca się z 6-8 osób. Zgłoszenia drużyn prosimy przesyłać drogą e-mailową na adres k.fredrych@gmina-skoki.pl do dnia 21 marca, według Załącznika nr 1 do regulaminu.

Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie – zachęcamy do zapoznania się z jego treścią.

Serdecznie zapraszamy do udziału i wspólnej zabawy w imieniu burmistrza!

Akcja „Bratki za odzież”

Mieszkańcy Gminy Skoki chętnie angażują się w działania na rzecz ochrony środowiska. W ramach kolejnej ekologicznej inicjatywy, pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMIGS, we współpracy z Burmistrzem Miasta i Gminy Skoki, zapraszają do udziału w wydarzeniu oddaj odzież za bratki. Celem tej akcji jest promowanie nawyku selektywnej zbiórki odzieży i tekstyliów, co przyczyni się do lepszej ochrony naszego środowiska.

Akcja odbędzie się na placu PSZOK przy ulicy Rogozińskiej 10A w Skokach w niedzielę, 30 marca. Rozpocznie się o godzinie 9:00 i potrwa do 12:00 lub do wyczerpania puli kwiatów. Uczestnicy będą mieli możliwość wymiany oddanej odzieży na bratki, które zostaną wydane w doniczkach – załadunek i transport odbywa się we własnym zakresie.

Limit kwiatów dla każdej nieruchomości wynosi 12 sztuk. Uwaga – bratki będą wydawane osobiście, co oznacza, że odbiór nie może być delegowany na inne osoby ani przeprowadzany przez osoby trzecie.

Akcja „Bratki za odzież” skierowana jest wyłącznie do mieszkańców Gminy Skoki, którzy są objęci gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. Uczestnik, który podczas trwania Akcji odda odzież i tekstylia, będzie uprawniony do otrzymania kwiatów, zgodnie z następującymi zasadami:

•             do 5 kg – 5 kwiatów,

•             powyżej 5 kg do 10 kg – 7 kwiatów

•             powyżej 10 kg – 12 kwiatów.

Informujemy, że w dniu akcji obowiązywać będzie jeden kierunek kolejki, prowadzący od szkoły podstawowej do PSZOK. W ramach akcji „Bratki za odzież” nie będą przyjmowane obuwie, zabrudzona odzież i tekstylia oraz dywany.

Już dzisiaj zachęcamy do udziału w akcji „Bratki za odzież”! Bratki to rośliny, które nie tylko dodają koloru, ale także wprowadzają radość i wiosenny nastrój do naszych donic przy domach oraz na balkonach.

Wymiana odzieży na bratki to doskonała okazja, aby pozbyć się niepotrzebnych rzeczy i zadbać o estetykę naszego otoczenia. Każdy z nas może przyczynić się do stworzenia pięknych przestrzeni, które będą cieszyć oko nie tylko mieszkańców, ale i przechodniów.

Prosimy o zapoznanie się z zasadami opisanej powyżej akcji, ponieważ kwiaty będą wydawane przez pracowników urzędu jedynie po spełnieniu wymogów określonych w regulaminie.

Regulamin akcji „Bratki za odzież”

Dzień sołtysa w Starostwie Powiatowym w Wągrowcu

W środę, 12 marca, odbyło się spotkanie z okazji Dnia Sołtysa, zorganizowane przez starostę wągrowieckiego Tomasza Kranca. W wydarzeniu uczestniczyli samorządowcy, sołtysi z powiatu wągrowieckiego oraz wicewojewoda wielkopolski Jarosław Maciejewski, który pełni także rolę Prezesa Stowarzyszenia Sołtysów Województwa Wielkopolskiego.

Podczas spotkania podkreślono istotną rolę sołtysów w społeczności lokalnej. Samorządowcy wraz z delegacjami sołtysów wymienili się doświadczeniami oraz składali sobie wzajemnie życzenia. Sołtysi, jako przedstawiciele swoich społeczności, odgrywają kluczową rolę w reprezentowaniu interesów mieszkańców oraz w organizacji działań na rzecz rozwoju lokalnych społeczności. Wydarzenie było doskonałą okazją do zdobienia nowych informacji, które mogą być przydatne w codziennej pracy na rzecz swoich wsi i mieszkańców.

Gminę Skoki wspólnie z burmistrzem Wojciechem Cibailem reprezentowali sołtysi: Pawłowa Skockiego Justyna Dankowska, Potrzanowa Marcin Reszelski, Raczkowa Marcin Andrzejczak.

Fot. Roman Kowalczewski/Portal WRC

Uwaga ważna informacja – zmiana siedziby Obwodowej Komisji Wyborczej w Łosińcu

Komisarz wyborczy w Pile pozytywnie przychylił się do wniosku Burmistrza Miasta i Gminy Skoki dotyczącego zmiany siedziby Obwodowej Komisji Wyborczej nr 10. Decyzja ta zakłada przeniesienie głosowania z dotychczasowej lokalizacji „Przedszkole Publiczne w Jabłkowie Oddział Łosiniec, Łosiniec 23 62-285 Łosiniec” do nowego miejsca, którym jest „Szkoła Podstawowa, Lechlin 9 62-085 Lechlin”.

Zmiana siedziby będzie miała miejsce wyłącznie podczas wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, planowanych na 18 maja 2025 roku. Powodem podjęcia tej decyzji jest zły stan techniczny budynku przedszkola w Łosińcu, który uniemożliwia bezpieczny dostęp dla wyborców. Przeniesienie głosowania do Szkoły Podstawowej w Lechlinie zapewni lepsze warunki dla uczestników procesu wyborczego oraz zagwarantuje ich bezpieczeństwo.

Burmistrz Miasta i Gminy Skoki działając zgodnie z art. 13a §1 i §4 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 z późn. zm.) z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiednich warunków głosowania wyborcom oraz umożliwienie pracy obwodowej komisji wyborczej przedłożył wniosek w sprawie zmiany siedziby Obwodowej Komisji Wyborczej dla numeru obwodu głosowania 10 (Chociszewo, Chociszewko, Lechlinek, Łosiniec, Roszkowo) wskazując jednocześnie siedzibę dla przywołanej komisji w Szkole Podstawowej, Lechlin 9, 62-085 Skoki, gdzie obecnie ma swoją siedzibę również Obwodowa Komisja Wyborcza dla numeru obwodu głosowania 8 ( Grzybowice, Grzybowo, Lechlin. Lechlińskie Huby, Roszkówko).

Umowa na budowę ulicy Polnej podpisana

Inwestycje drogowe odgrywają kluczową rolę w poprawie komfortu podróży oraz bezpieczeństwa zarówno kierowców, jak i pieszych. Samorządowcy, świadomi znaczenia sprawnej komunikacji, podejmują konkretne działania w tym zakresie. Dzisiejsze podpisanie umów w Starostwie Powiatowym z wojewodą wielkopolską, Agatą Sobczyk, to ważny krok w realizacji tych celów. W ramach umowy przyznano dofinansowanie w wysokości ponad 6,5 miliona złotych na budowę ulicy Polnej w Skokach – II etap. Burmistrz Wojciech Cibail potwierdza, że takie inwestycje są ważne dla rozwoju gminy.

W budynku Starostwa Powiatowego miało miejsce podpisanie umów na dofinansowanie, w ramach RFRD, dla samorządów z powiatu wągrowieckiego. Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk podpisała umowy, które mają na celu wsparcie lokalnych inwestycji. Wśród podpisujących umowy był również burmistrz Wojciech Cibail, który uzyskał dotację w kwocie 6 600 448,21 zł na budowę drugiego etapu ulicy Polnej w Skokach.

6,5 miliona złotych to ogromne wsparcie dla naszej lokalnej społeczności. Bez tej dotacji inwestycja w ulicy Polnej nie byłaby możliwa, dlatego chciałbym wyrazić wdzięczność pani wojewodzie Agacie Sobczyk oraz dyrektorowi jej gabinetu, Piotrowi Pałczyńskiemu, za ich nieocenione wsparcie przy uzyskaniu tych funduszy. Łączny koszt realizacji etapu I oraz II wyniesie około 25 milionów złotych, co podkreśla zasadność zakończenia tej inwestycji. Kluczowym elementem jest zbudowanie tzw. „małej obwodnicy” Skoków, co pozwoli nareszcie na wykorzystanie nieużywanego mostu i jego udostępnienie mieszkańcom. Zrealizowana inwestycja znacząco odciąży ruch w centrum Skoków, a tym samym poprawi bezpieczeństwo na naszych drogach. Czas przejść do działania i zrealizować te ambitne plany – podsumował burmistrz Wojciech Cibail.

W ramach robót w II etapie budowy ulicy Polnej planowana jest budowa drogi i ścieżki pieszo-rowerowej, w tym zatoczki autobusowej oraz kanalizacji deszczowej. Całość zostanie oświetlona przez 34 słupy oświetleniowe z lampami typu  LED. Na przejeździe kolejowym zamontowane zostaną nowe płyty między torami, co zwiększy jego szerokość do parametrów nowej drogi. Przesunięcie w tym miejscu istniejących dwóch latarni pozwoli usunąć kolizję elektroenergetyczną. Ponadto, przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym na tym przejeździe, co ma na celu zwiększenie płynności i bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Łączna kwota wsparcia dla Wielkopolski wynosi ponad 232 miliony złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), a do realizacji trafi 73 projekty z całego województwa. To kolejny dowód na to, jak istotne są inwestycje w infrastrukturę drogową, które nie tylko poprawiają komfort podróży, ale również przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników dróg. Właściwe inwestycje w drogi to przyszłość, która przynosi korzyści mieszkańcom i wpływa na rozwój lokalnych społeczności.

Samorząd Skocki ma teraz 30 dni na ogłoszenie postępowania przetargowego, które pozwoli na wyłonienie wykonawcy planowanej inwestycji.

W wydarzeniu udział brali również parlamentarzyści z naszego okręgu poseł Adam Luboński oraz Henryk Szopiński.

Oferty PP

Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr osobistych i dziedzictwa narodowego oraz działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, zwiększenie uczestnictwa w życiu społecznym została umieszczona pod linkiem: https://skoki.nowoczesnagmina.pl/kategorie/181-tryb-uproszczony-male-granty-biezace-oferty-/artykuly/255-uproszczona-oferta-realizacji-zadania-publicznego-z-zakresu-kultury-sztuki-ochrony-dobr-osobistych-i-dziedzictwa-narodowego-oraz-dzialalnosci-wspomagajacej-rozwoj-wspolnot-i-spolecznosci-lokalnych-zwiekszenie-uczestnictwa-w-zyciu-spolecznym-potrzanowskie-pyrkowanie?lang=PL

Uwagi do oferty można zgłosić w ciągu 7 dni (do 18.03.2025 r.) na formularzu udostępnionym pod powyższym linkiem.

Oferty PP

Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej oraz działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych została umieszczona pod linkiem: https://skoki.nowoczesnagmina.pl/kategorie/181-tryb-uproszczony-male-granty-biezace-oferty-/artykuly/254-uproszczona-oferta-realizacji-zadania-publicznego-dzialalnosc-na-rzecz-wspierania-i-upowszechniania-kultury-fizycznej-oraz-dzialalnosc-wspomagajaca-rozwoj-wspolnot-i-spolecznosci-lokalnych-junior-ks-potrzanowo?lang=PL

Uwagi do oferty można zgłosić w ciągu 7 dni (do 18.03.2025 r.) na formularzu udostępnionym pod powyższym linkiem.”

Życzenia na Dzień Sołtysa

Dzień Sołtysa, obchodzony 11 marca, to wyjątkowa okazja do podziękowania za codzienną pracę i zaangażowanie osób pełniących tę odpowiedzialną funkcję. Spotkanie w urzędzie, z udziałem burmistrza Wojciecha Cibaila oraz przewodniczącego Rady Miejskiej Huberta Czarneckiego, stało się doskonałą okazją do wyrażenia uznania za służbę na rzecz sołectw.

Burmistrz Wojciech Cibail podziękował sołtysom za ich zaangażowanie i pracę na rzecz lokalnych społeczności. Przewodniczący Rady Miejskiej Hubert Czarnecki również wyraził wdzięczność w imieniu wszystkich radnych, podkreślając wagę współpracy pomiędzy władzami samorządowymi a sołectwami. Podczas spotkania omówione zostały aktualne sprawy dotyczące sołectw oraz plany działań na nadchodzący czas, co umożliwiło wymianę pomysłów i doświadczeń.

Nie zabrakło również okazjonalnego tortu, co wprowadziło przyjemną atmosferę do wydarzenia. W spotkaniu uczestniczyła sekretarz gminy Marta Miller i pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Skokach.

Sołtysi i rady sołeckie pełnią kluczową rolę w życiu swoich sołectw, działając na ich rzecz i reprezentując ich interesy. Ich zaangażowanie i determinacja wpływają na rozwój lokalnych społeczności, a takie spotkania pozwalają im lepiej dostosować plany do potrzeb mieszkańców.

Dzień Sołtysa przypomina o istotnym znaczeniu zaangażowania lokalnych liderów w rozwój i utrzymanie dobrobytu wsi. Jest to również doskonała okazja, by nowe pokolenia inspirowały się ich przykładem i kontynuowały tradycję sumiennej pracy na rzecz swoich społeczności.

Wszystkim sołtysom składamy serdeczne życzenia!

Szansa na prestiżowy tytuł

Rusza 22. edycja konkursu o tytuł „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości”. Na uczestników czekają prestiżowy tytuł oraz atrakcyjne nagrody. Udział jest bezpłatny.

Wyróżnienia są przyznawane w kategoriach: średnie, małe lub mikroprzedsiębiorstwo oraz start-up. Zapraszamy wszystkich chętnych przedsiębiorców z terenu Metropolii Poznań (Poznania, powiatu poznańskiego oraz gmin Oborniki, Skoki, Szamotuły i Śrem). Czekamy na wasze zgłoszenia. Wnioski tradycyjnie oceni wieloletni partner merytoryczny konkursu, Grant Thornton Polska.

Formularze należy przesyłać do 28 marca br. na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Konkurs o tytuł „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości”. Jest także możliwość przekazania dokumentów drogą mailową na lidermsp@powiat.poznan.pl z wyjątkiem „Oświadczenia kandydata do tytułu Poznański Lider Przedsiębiorczości”. Musi ono zawierać oryginalny podpis osoby uprawnionej, dlatego trzeba przesłać je pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 61 84 18 826 oraz na stronie www.pfpp.com.pl/lidermsp

Ponad pół miliona wniosków o rentę wdowią trafiło do ZUS

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych złożono już ponad pół miliona wniosków o tzw. rentę wdowią, tylko w Wielkopolsce wpłynęło ponad 48 tys. wniosków. ZUS rozpocznie wypłatę świadczenia dopiero od lipca.  Jednak nie warto czekać na ostatnią chwilę i już dziś złożyć wniosek o to nowe świadczenie.

Od stycznia można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, czyli łączenie wypłaty renty rodzinnej po zmarłym małżonku z własnym świadczeniem, na przykład emeryturą.
Do tej pory do ZUS wpłynęło ponad 519 tys. wniosków, w samej Wielkopolsce jest to ponad 48 tys. 90 procent wszystkich wnioskodawców stanowią kobiety.

Prawo do renty wdowiej, dla wniosków złożonych do 31 lipca br. będzie przysługiwać od lipca br. Natomiast w przypadku wniosków złożonych od 1 sierpnia, prawo do wypłaty świadczenia będzie obowiązywać od miesiąca złożenia wniosku. Oznacza to, że jeśli ktoś złoży wniosek 15 sierpnia i spełni warunki do renty wdowiej, prawo do wypłaty świadczenia będzie miał dopiero od sierpnia.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpocznie wypłatę tzw. renty wdowiej dopiero od lipca. Jednak nie warto czekać na ostatnią chwilę i już dziś złożyć wniosek o to nowe świadczenie – przekonuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce  – Warto również taką wizytę w ZUS sobie zaplanować i ją wcześniej zarezerwować, byśmy ze spokojem, o wyznaczonej godzinie, bez niepotrzebnego oczekiwania w kolejce a także bez narażania się na infekcje, załatwili w ZUS tak ważną dla nas sprawę. Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.

Ile wyniesie renta wdowia?

Warto mieć na uwadze, że oba świadczenia nie będą wypłacane w pełnej wysokości. Można otrzymać pełną rentę rodzinną po małżonku (dla przypomnienia: renta rodzinna dla jednej osoby wynosi 85 procent świadczenia, jakie przysługiwałoby zmarłej osobie) oraz 15 procent własnego świadczenia, lub odwrotnie. Od 1 stycznia 2027 roku drugie świadczenie będzie wypłacane w wysokości 25 procent. Maksymalna kwota wypłaty renty wdowiej nie może jednak przekroczyć trzykrotności najniższej emerytury, co obecnie wynosi 5636,73 zł brutto. Kwota ta obowiązuje od 1 marca 2025 r. do 28 lutego 2026 r.

W przypadku, gdy suma świadczeń łącznie przekroczy trzykrotność najniższej emerytury, świadczenie zostanie pomniejszone o kwotę przekroczenia. Jeśli wysokość dotychczas pobieranego świadczenia przekracza trzykrotność najniższej emerytury, prawo do renty wdowiej nie przysługuje, ze względu na przekroczenie maksymalnej kwoty. Na przykład, jeśli otrzymujemy emeryturę w wysokości 5,7 tys. zł brutto, nie będziemy mieli prawa do renty wdowiej.

Ważne! Przy obliczaniu kwoty renty wdowiej, którą porównuje się z limitem wynoszącym trzykrotność najniższej emerytury, uwzględnia się także świadczenia wypłacane przez instytucje zagraniczne oraz inne niż jednorazowe świadczenia i dodatki przyznawane na podstawie ustawy lub odrębnych przepisów. Przykładowo do limitu zaliczany będzie dodatek pielęgnacyjny oraz ekwiwalent węglowy. Natomiast takie świadczenia jak 500+ dla niesamodzielnych czy świadczenie wspierające nie będą brane pod uwagę.

Jakie trzeba spełnić warunki

Przyznanie renty wdowiej będzie możliwe, jeśli wdowa lub wdowiec mają ustalone prawo do dwóch świadczeń: swojego oraz renty rodzinnej po zmarłym małżonku. Aby mogli oni otrzymać połączone świadczenia, muszą również spełnić następujące warunki:

  • mają co najmniej 60 lat (kobieta) lub 65 lat (mężczyzna),
  • do dnia śmierci małżonka pozostawali z nim we wspólności małżeńskiej,
  • nabyli prawo do renty rodzinnej po zmarłym małżonku nie wcześniej niż w dniu ukończenia 55 lat (kobieta) lub 60 lat (mężczyzna),
  • nie są obecnie w związku małżeńskim.

Dodatkowo renta rodzinna lub własne świadczenie powinno być niższe niż trzykrotność najniższej emerytury, od 1 marca br. to 5636,73 zł brutto.

W przypadku wątpliwości dotyczących spełnienia wszystkich warunków niezbędnych do uzyskania „renty wdowiej”, można skorzystać ze specjalnej ankiety, która znajduje się  na stronie internetowej ZUS. Po jej wypełnieniu można też obliczyć. przy pomocy udostępnionego na stronie ZUS kalkulatora, szacunkową wysokość „renty wdowiej”.

Nasza strona korzysta z „ciasteczek”. Odwiedź naszą stronę polityki prywatności aby dowiedzieć się więcej o ciasteczkach oraz jak z nich korzystamy.
Website Security Test
Przejdź do treści