Zimowe zwycięstwo 

Zakończył się II etap konkursu na Najlepszego Czytelnika Roku Szkolnego 2012/2013. Uczestniczy w nim 30 uczniów, z czego pięcioro dołączyło dopiero w okresie zimowym. To właśnie wśród tej piątki znajduje się zwyciężczyni II etapu Natalia Lahuta z klasy IVc, która zdobyła tytuł Najlepszego Czytelnika Zimy. Zgodnie z regulaminem na pierwszym miejscu pozostaje nadal Eliza Załęska z wynikiem 24 przeczytanych i zrelacjonowanych książek.


Nasze szkolne talenty

21 marca odbył się finał szkolnej zabawy „Mam talent”, której celem było zaprezentowanie osób, które chciały pochwalić się przed kolegami swoimi możliwościami artystycznymi i podzielić zainteresowaniami. Inicjatorem naszej zabawy po raz kolejny była p. Renata Stróżewska. Uczniowie prezentowali się w tańcu, piosence, grze na instrumentach i w rysunku. Szkolny projekt opracowany na podstawie programu rozrywkowego o takim samym tytule, prezentowanego w TVN, bez wątpienia przyczynił się do integracji społeczności szkolnej, a także wzajemnego poznania się i wyśmienitej zabawy. Mali artyści prezentowali się wspaniale, a my mogliśmy w nietuzinkowy sposób powitać wiosnę.

Występy uczniów profesjonalnie zapowiadali Adrianna Trawka i Patryk Jankowski (przedstawiciele S.U.). W skład Jury wchodzili panowie dyrektorzy: Wiesław Berendt i Robert Dorawa, a także pan Krzysztof Gapiński i pan Janusz Bojarski.

Oto niekwestionowani zwycięzcy:

I miejsce ex aequo dwie wokalistki: Paulina Kubiak, prezentująca utwór Celine Dion „My heart will go on” i Anastazja Musielak, która brawurowo wykonała piosenkę pt. „Tyle wdzięku” – Danuty Rinn. Paulina zachwyciła nie tylko głosem, ale i rozpuszczonymi prawie do kolan włosami, z kolei Anastazja perfekcyjnym wykonaniem.

II miejsce przypadło Krzysztofowi Neldnerowi, który przy akompaniamencie gitary zaśpiewał utwór Maleńczuka „Ostatnia nocka”.

III miejsce zdobył zespół Six (w składzie: Martyna Kujawa, Kacper Kujawa, Anita Łukaszewska, Julia Dereżyńska, Daria Dereżyńska, Maja Kucz), który poderwał publiczność znaną piosenką Czerwonych Gitar „Tak bardzo się starałem”. Wszyscy wykonawcy oprócz śpiewu zaprezentowali żywiołowy taniec z gitarami.

Wyróżniono także talent plastyczny, którym pochwaliła się Julia Kwapińska prezentując wiele swoich rysunków.

Przyznano też nagrodę publiczności, która przypadła zespołowi Sisters, w składzie: Anna i Małgorzata Surdyk, które bawiły zebranych znaną piosenką „Ona tańczy dla mnie”. Dziewczęta grały na keyboardach.

Poprzez występy wszyscy uczestnicy zyskali popularność i satysfakcję. Zwycięscy oprócz tytułu „Szkolnej Gwiazdy” otrzymali także nagrody książkowe i dyplomy.


One są naprawdę wszędzie… Spotkanie z pisarzem Zbigniewem Dmitrocą

Niecodziennych przeżyć dostarczył uczniom naszej szkoły występ amatorskiego teatru z Liceum Ogólnokształcącego w Wągrowcu, działającego pod czujnym okiem Doroty Kreskowiak. Zaprezentowanie się młodych adeptek sztuki teatralnej było prologiem do spotkania autorskiego z pisarzem, twórcą literatury dziecięcej, Zbigniewem Dmitrocą. Pan Zbigniew z zaciekawieniem i podziwem obserwował poczynania aktorek, które rewelacyjnie wcieliły się w postaci z jego zbioru „ Księga Czarownic”. Nietuzinkowe i bardzo realne czarownice o imionach: Zgryzolda, Latawica, Kaprysia, Gariadna, Czupirynda, Grubaśka zawojowały zarówno publiczność zgromadzoną w sali gimnastycznej, jak i samego autora. Okazuje się, że można je spotkać wszędzie, nawet w szkole. Kiedy widownia nieco ochłonęła, autor otworzył swoją sfatygowaną walizkę, rozpoczynając tym samym magiczne spotkanie. Każdy kolejny rekwizyt wyszukany na dnie kuferka był tłem dla ciekawej opowieści. Zabawne wiersze, zaskakujące historyjki przerywane były salwami śmiechu. Rozentuzjazmowani uczniowie rywalizowali o możliwość eksponowania rekwizytów i aktywne uczestnictwo w spotkaniu. Pan Zbigniew, autor zbiorów wierszy znajdujących się w naszej bibliotece tj. Kotka Trajkotka, Ptasie psoty i zgryzoty, Księga zagadek na wszelki wypadek, Raz, dwa, trzy…liczyszTy! cierpliwie i wyczerpująco odpowiadał na pytania związane z pracą pisarza. Padły też pytania dotyczące samego autora, sposobu spędzania czasu wolnego i osobistych zainteresowań czytelniczych. Zwieńczeniem spotkania było składanie autografów zarówno przez pisarza jak i czarownice. Tego dnia biblioteka oblegana była przez czytelników, którzy ustawiali się w kolejce, by wypożyczyć książki naszego Gościa. Biblioteka szkolna jako pracownia interdyscyplinarna jest miejscem szeroko pojętej edukacji czytelniczej i informacyjnej. Fakt, iż znajduje się w budynku szkoły jest niezmiernie ważny dla uczniów, ale także dla rodziców. Dla rodziców młodszych dzieci w szczególności. Mają oni pewność, że ich pociechy korzystając z biblioteki szkolnej są przede wszystkim bezpieczne, gdyż znajdują się na terenie szkoły pod opieką pedagogów.


Turniej Legend

Metody aktywizujące są często stosowane podczas lekcji różnych przedmiotów w naszej szkole. Cyklicznie od wielu lat organizowane są między innymi interdyscyplinarne projekty podsumowujące omówienie legend na lekcjach historii i języka polskiego w klasach czwartych. Oprócz opanowania podczas zajęć treści przewidzianych podstawą programową, czwartoklasiści mogą zmierzyć się z rówieśnikami w trakcie turnieju wiedzą, umiejętnościami i zdolnościami aktorskimi, plastycznymi, a także sprawnością fizyczną. Mają dzięki temu okazję do praktycznego zastosowania wiedzy, na kształcenie czego kładzie się we współczesnym systemie nauczania wielki nacisk. Najważniejsze jednak jest to, że uczniowie z niecierpliwością oczekują na udział w zajęciach prowadzonych metodą projektu, mimo że wymaga ona dużego nakładu pracy i zaangażowania.

Turniej legend to projekt przygotowywany przez kilka tygodni. Po zapoznaniu się legendami podczas lekcji, następuje określenie zasad i zakresu materiału, a następnie przydzielenie zadań poszczególnym klasom i uczniom, nad którymi pracują w szkole i w domu, zespołowo i indywidualnie. Ważnym aspektem tej metody jest integracja uczniów, umiejętność pracy zespołowej i rywalizacji między klasami. Dzieci zaskakują pomysłowością i kreatywnością, co szczególnie widać w przygotowywaniu scenografii i kostiumów. Sala gimnastyczna udekorowana charakterystycznymi rekwizytami stała się tego dnia teatrem, a zadania konkursowe sprawdzały znajomość treści legend, kojarzenia motywów, umiejętność rozwiązywania krzyżówki, określania stron świata, a także przygotowanie wierszyka, scenki teatralnej, przeprowadzenie wywiadu z legendarną postacią. Nad całością czuwała komisja konkursowa, która na podstawie punktacji przyznała jednogłośnie pierwsze miejsce klasie IVc.


„Na tropach przyrody”

Ostatnie tygodnie minęły czwartoklasistom na zmaganiach przyrodniczych. Uczniowie brali udział w 3-etapowym szkolnym konkursie dotyczącym elementów przyrody ożywionej i nieożywionej, pogody oraz orientowania się w terenie. Najwięcej emocji wzbudził finał konkursu, podczas którego uczestnicy odpowiadali na pytania w obecności publiczności. Tytuł finalisty zdobyły: Joanna Dziel, Paulina Kubiak oraz Małgorzata Surdyk. Laureatami konkursu przyrodniczego zostali: Aleksandra Szymaś, Piotr Sawiński oraz Aleksandra Konieczka.


Miłośnicy teatru

Uczniowie naszej szkoły często mają możliwość obcowania ze sztuką podczas wycieczek do teatru. Pobyt w teatrze jest ważnym wydarzeniem, ponieważ wielu z nich po raz pierwszy ogląda przedstawienie. Tym razem zgłębiali tajniki gry aktorskiej z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, który obchodzimy 23 marca. Szóstoklasiści przygotowali dla młodszych kolegów z trzecich klas zajęcia poświęcone historii teatru greckiego, wspólnie zgłębiali tajemnice warsztatu artysty, a także poznawali słownictwo związane z teatrem. Uzupełnieniem tej wyjątkowej lekcji była prezentacja multimedialna.


Program „Super Wiewiórka”

Uczniowie trzecich klas przystąpili do kolejnej edycji programu PCK, mającego na celu wykształcenie umiejętności bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach. Powodem realizacji programu jest troska o bezpieczeństwo najmłodszych, a także jak najlepsze przygotowanie ich do życia w społeczeństwie: wskazanie zagrożeń, pokazywanie pozytywnych wzorców zachowań, wykształcenie nawyków dbałości o higienę, a także kształtowanie postaw tolerancji i wrażliwości. Zajęcia nie sprowadzały się jedynie do teoretycznego wykładu. Realizujące cykl lekcji nauczycielki zaprosiły na spotkania przedstawicieli Państwowej Straży Pożarnej, Komendy Powiatowej Policji i lekarza stomatologa. Dzięki programowi i ciekawej formie zajęć dzieci będą wiedziały jak bezpiecznie zachować się podczas nauki, zabawy i wypoczynku, dbać o higienę, udzielać pierwszej pomocy, prawidłowo korzystać z numerów alarmowych.